مشاوره رایگان کنکور
مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور
درباره وبلاگ


كنكور واقعه ي مهمي در زندگي خيلي ازماهاست و يه جورايي سرنوشتمون رو تعيين ميكنه ميزان زحمتي كه شخص توي يك سال ميكشه كم و كيف يك عمر زندگي اون رو رقم ميزنه اما فقط زحمت كشيدن و درس خوندن نيست كه مهمه بلكه روش درس خوندن هم پراهميته كنكور راهي بود كه ما طي كرديم . توي اين راه كوله باري از تجربه جمع كرديم كه دوست داريم تجربه هامون چراغي هرچند كوچيك باشه براي راه شما ... حتما شنيديد كه ميگن هركس ازتجربه هاي ديگران استفاده نكنه محكوم به تجربه است نظرات شما انگيزه اي براي ادامه ي راه ماست . پس لطفا ما رو از نظرات خوبتون محروم نكنيد.

سلام دوستان.

جزوه درس اول و دوم پیش دانشگاهی با فرمت pdf آماده است.برای دانلود روی لینک های زیر کلیک کنید:

درس اول پیش دانشگاهی

درس دوم پیش دانشگاهی

برای واژگان حتما از کتاب tick 8 گاج استفاده کنید.


 

اگر میخواهید گام بردارید، ابتدا مسیر را مشخص کنید و مسیر شما مشخص نخواهد شد، مگر آنکه مقصد مشخص باشد. زندگی نیز بدین گونه است که تا انسان مقصد و هدف را مشخص نکرده باشد، مسیر زندگی و فعالیتهایش بیثمر است. در بهترین حالت، مانند این است که بر روی یک دایره حرکت میکند و پس از پیمودن راه و سختیهای زیادی، دوباره در جای اول خود است. به همین علت است که بسیاری از افراد پس از گذراندن چندین سال از زندگیشان در فراگرفتن یک رشتهی تحصیلی و یا یک حرفه احساس میکنند، راه را اشتباهی آمدهاند و از موقعیت خود راضی نیستند ودست به تغییر رشته یا حرفهی خود میزنند، در حالی که اگر از ابتدا هدف و مقصد را صحیح انتخاب میکردند، عمرشان بیهوده نمیگذشت. هدفهای ما بر دو نوعند:

 

 


1) اهداف کوتاه
مدت

 2) اهداف بلندمدت

 

باید در انتخاب هر کدام از آنها دقت داشته باشیم و خود را جایی تصور کنیم که این اهداف را به دست آوردهایم و از خود بپرسیم: آیا آن همان چیزی است که من از زندگی میخواستم؟ اگر به این احساس رسیدید، در این موقع است که هدف مناسب را یافتهاید و باید برای آن تلاش کنید. این را بدانید که اهداف بزرگ و بلندمدت، تلاش بسیار میطلبند و تلاش بسیار، انگیزههای قوی میخواهد. بدون انگیزه، انسان در نیمهی مسیر دلسرد میشود، پس انگیزههای خود را بشناسید. در آینده در مورد روشهای دقیق ترسیم اهداف، انگیزه و راههای ایجاد آن، صحبت خواهیم کرد.
 
 
 
 

دکتر مهدی شاهنظری

 

 

سلام خدمت دوستان کنکوری

این پست رو بنا بر درخواست یکی از دوستان کنکوری گذاشتم. 

لیست زیر کتاب هایی هستند که میشه گفت بهترین کتاب هایی موجود در بازار هستن

توجه : هدف ما از ارائه این لیست تبلیغ نیست بلکه این کتاب ها رو کسانی معرفی کردند که در کنکور درخشیدند و رتبه های برتر کسب کردند .

 

 

 

 

در این پست می خوام یه نکته ی مهم رو که امروز تو جلسه ی مشاوره با یکی از دوستانم یادم اومد  رو بهتون بگم .

یکی از کار های معمولی که تو سال پیش دانشگاهی اکثرا انجام میدند کنکور آزمایشی دادنه ...اما یه کار خیلی مهم بعد از آزمون اینه که آزمون حتما ارزیابی بشه ...این واسه اینه که بدونی توی فرصت بین دو آزمون چقدر یاد گرفتی چقدر بی دقتی و اشتباه کردی و ...

لازمه که به این نکته توجه کنید که بعد از آزمون حتما اون آزمون بررسی بشه و جمع بندی انجام بدی که چقدر از اون حجم مطلب به رضایت از خوندن رسیدید . بعد از آزمون ببینید چی اشتباه زدیدکجا اشتباه کردید چرا اشتباه کردید آیا زمان کم آوردید یا نه . اشتباه افقی یا عمودی در وارد کردن داشتید یا نه .

سوالاتی که اشتباه زدید از چه مطلبی هست

همه این موضوعات اگر چه خیلی پیش و پا افتاده باشه اما باید بدونی که یکی از مشکلات عمده ی دانش آموزان اینه که نمی دونند کجا مشکل دارند که حلش کنند ...به خاطر همین هم نمی تونند که کاری واسه خودشون بکنند .

البته این کار رو بعد از هر دوره تست زنی هم می تونید انجام بدید.

این کارا باعث می شه که تا حد ممکن یک اشتباه رو دو یا چند بار تکرار نکنید.

البته اگه یه مجموعه ای از اشتباهاتتون رو در دفترچه کوچکی جمع کنید توی ماه خرداد هم دوره کنید فوق العاده بهتون کمک می کنه ...خودم این روش استفاده کردم .

پس :

دوست من راه رسیدن به هدف طولانی است ... جاده پایانی ندارد ... جاده وقتی به انتها می رسد که تو بایستی ... برو  ...تا رسیدن به هدف ب انگیزه پیش برو ...می دونم که تو می تونی اولین نفری باشی که به هدفت می رسی ... تو خستگی ناپذیری ... تو  می تونی  اگه فقط اراده کنی ...

 

دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, :: 11:6 :: نويسنده : مدیریت

جایگاه درس فیزیک و روش‌های مطالعه‌ی آن

بی‌شک درس فیزیک یکی از مهم‌ترین درس‌های کنکور و در رشته‌ی ریاضی پُرامتیازترین آن‌هاست. (امتیاز درس فیزیک ۴۰۵، دیفرانسیل۳۲۴، ریاضیات گسسته ۱۶۸، شیمی ۲۱۰، ادبیات ۱۰۰، معارف ۷۵، عربی ۵۰ و زبان ۵۰ است.) در رشته‌ی ریاضی، این درس ۲۶% و در رشته‌ی تجربی ۱۵% کل امتیازات را به خود اختصاص داده است. به دلیل امتیاز بالا و اهمیت آن در موفقیت در کنکور باید در تعیین ساعات مطالعه و تمرین، حساب ویژه‌ای برای آن باز کنید. در صورتی که امتیاز خوبی از این درس بگیرید، در کنکور موفق می‌شوید.
نتایجی که داوطلبان در این درس داشته‌اند، شگفت‌انگیز است! از تعداد ۱۷۲۵۷۶ نفر شرکت‌کننده در رشته‌ی ریاضی سال ۸۹، فقط ۳۸۲۸ نفر (کم‌تر از ۲/۲ % از شرکت‌کنندگان) درصد فیزیک آن‌ها بالای ۵۰% شده و حتی ۴۴۵۵۲ نفر (۸/۲۵ %) فیزیک را منفی زده‌اند! در رشته‌ی تجربی، نمره‌ها و درصدها از این هم کم‌تر است. فکر می‌کنید علت چیست و چگونه می‌توان به این مشکل غلبه کرد؟
توصیه‌ی من این است: فیزیک را مفهومی یاد بگیرید. به جای حفظ نکات و فرمول‌های غیر لازم، روش‌های حل مسئله را یاد بگیرید. برای شروع مطالعه، در کنار جزوه‌ی معلم یا هر منبع آموزشی دیگر، حتماً مطالعه‌ی متن کتاب درسی و حل مثال‌ها و تمرین‌های آخر فصل کتاب درسی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید.
باید بدانید که تعداد سؤالات فیزیک نامحدودند ولی تیپ‌های موجود برای هر مبحث محدود هستند. مفاهیم مرتبط با هر تیپ و روش‌های حل مربوط به آن را کاملاً یاد بگیرید. در شروع مطالعه صبور باشید. برای هر تیپ، تمرین زیادی حل کنید. بدانید که میزان موفقیت شما بستگی به حجم تمرین شما دارد. بدانید که حتی اگر به مفاهیم فیزیک مسلط شدید و روش‌ها را یاد گرفتید، ممکن است به دلیل ضعفی که در محاسبات ریاضی دارید نتوانید از عهده‌ی حل مسئله برآیید؛ پس توصیه می‌کنم تا فرصت باقی است، در قسمت‌هایی از ریاضیات که در حل مسائل فیزیک کاربرد بیش‌تری دارند (مثل برآیند و تفاضل بردارها، تجزیه‌ی بردار به دو مؤلفه، رابطه‌ی فیثاغورث، حل مثلث، روابط مثلثاتی) مطالعه و تمرین داشته باشید. موفق باشید.

خسرو ارغوانی‌فرد

بچه ها!امروز دوست دارم راجع به درس شیرین عربی واستون پست بذارم.آخه با درصد ۹۶ عربی تجربی این اجازه رو به خودم می دم که نکات این درس رو به شما انتقال بدم...

عربی درس شیرینیه به شرط علاقه و تمرین و تکرار...

نیازی نداره که تمامی کلمات رو حفظ کنید یا تمامی متون کتاب رو بخونید بلکه باید درست خوندن رو بلد باشید...

اول قواعد که با خوندن و تست زدن زیاد قابل حل است...

ترجمه هم با تکرار و حذف گزینه به راحتی حل می شود.در این قسمت فراموش نکنید که هیچ وقت از گزینه ها غافل نشوید...گزینه ها گاهی اوقات بدون دانستن مطلب جواب درست را به ما نشان میدهند بدون این که اصلا به سوال توجهی داشته باشید ولی وای به حال کسی که از گزینه ها در این موارد غافل بشه....

اما سخت ترین و خلاقانه ترین قسمت درک مطلب...

توی این قسمت فقط باید از رفرنس های مختلف استفاده کنید تا بتونید به تسلط کامل در این قسمت برسید....

راجع به شیمی هم من یه نظراتی دارم:

خیلی بحث برانگیز بود که من شیمی رو ۱۰۰ زدم...چون یک سوال غلط بود ولی باور کنید که انگیزه ای واسه صد زدن این درس داشتم باعث شد که این درس رو با همون روش حذف گزینه درست زدم...

دبیر شیمی ما خیلی با انگیزه بود و با تلاش و پشتکار زیادی سوال های ما رو از رفرنس های برتر دانشگاهی پاسخ می داد.باید برای سپاسگزاری از ایشون که تا روز آخر هم به ما امید می داد و پیگیر کارامون بود یه کاری می کردیم به خاطر همین با دوستام قرار گذاشتیم که این درس رو همه با هم صد بزنیم...اما توی این رقابت نفس گیر فقط من ۱۰۰ زدم...اما خیلی از دوستام ۹۶یا ۹۴ بودند...

نمی دونم متوجه شدید که منظورم چیه یا نه؟!

انگیزه...

امید...

با این دو عامل حتی سوالای غلطم اگه بخواهید درست می زنید....

البته فراموش نشه که کتاب درسی اهمیت زیادی توی این درس داره...

پس:

دوست من!هنوز تا پایان مسابقه کلی راه باقی مونده...با عشق با انگیزه با تلاش با توکل برو تا به مقصد برسی...

بازم میگم:

امیدوارم که تو اولین نفری باشی که به مقصد می رسی...

ان شاالله

"یکی از رتبه ها برتر سال 88"

 

با عرض سلام و خدا قوت خدمت همه داوطلبان کنکور 91 . امیدوارم که حالتون خوب باشه . هم کنکوری های هایی که 91 اولین سال شرکت اونا در کنکور هست و هم اونایی که با سابقه هستن . سابقه های کیفیری و قضایی و .... انشاا... که این روزهای آغازین سال تحصیلی و تغییر فصل و طبیعت و آب و هوا در شما تاثیرات خوبی گذاشته باشه . خوب بعضی ها نمیدونم که چی فکر می کنند ... این روزها مشاوران کنکور نقش رمال و کف بین و فال گیر و .... رو بازی می کنند . خیلی ها این روزها میان و میگن که آقای ..... تو رو خدا به من بگین اگه از الان خوب بخونم میتونم فلان رشته و دانشگاه قبول بشم ؟ ..... یعنی موفق میشم ؟ به نظر شما میشه ؟ آخه شنیدم که .... من مشاور هم یه نگاهی به گوی بلورین خودم میندازم و میگم : بله فرزندم میشه . خوب اصلا بیام بگم نمیشه ... چطوره ؟ از این به بعد هر کسی از من سوال کرد میشه ، بهش میگم نه دیگه . به نظرتون چی میشه ؟ دوستی میل زده بود و میگفت که وقتی به سوالات بچه ها تو وب نگاه میکنم گریه ام میگره ... فکر میکنم که خیلی از اونا عقب هستم و من نمی تونم . این هفته رفتم آموزشگاهی برای ادامه سلسله همایش های موفقیت در کنکور ... مدیر اونجا بهم گفت : جناب افشار  اگه ممکنه همون مباحث و مطالب 2 هفته پیش رو یه جورایی دیگه ای بگین و تکرار کنید ؟ گفتم : چرا ؟ گفت : آخه بچه هامون خیلی اون روز انرژی گرفتن ، همه تا خونه دویدن تا برسن و درس بخونند ... اتفاقا تا چند روز هم عالی بودنا ولی الان بازهم دوباره افت کردن ... اگه میشه شما فقط انرژی بدین . خندم بیشتر از این بود که همین الان که اومدم تو وب و نظرات رو دیدم یکی که خودش میدونه گفته بود که همه انرژی های مثبت دنیا مال شما که به ما منتقلش کنید . آخه خوب همه انرژی های مثبت دنیا برای من باشه پس معلومه من گلوله عظیمی از انرژی منفی هستم دیگه که همه اونا به سمت من جذب میشن . باشه حالا همه بخنیدین .... بعدا نوبت ما هم میشه . این روزها حالا بعد از کلی حرف و صحبت و استدلال و منطق که بابا میشه دو رقمی هم شد ، دانش آموز ما نشسته و داره درس میخونه ... دو دقیقه هنوز نگذشته میره تو فکر .... یعنی میشه ؟ دو پاراگراف میخونه به حسش فکر میکنه ...فکر نکنم که بشه ... من باید اینا رو تیر و مرداد می خوندم ... بعد از کلی فکر و زور و فشار .... لطف میکنه و کتابش رو کاملا جمع نمیکنه و نمیبنده و مقاومت میکنه .... ولی تو ذهنش مرور میکنه که من با این وضع تست زدن ... رتبه دو رقمی که هیچ .... سه رقمی هم امید ندارم / .... تو همین بین یکدفعه به ذهنش میرسه که اصلا برنامه اش خوب نیست ... پس بیاد عوضش کنه / این خوبه حالا حداقل برنامه رو عوض میکنه و شاید بشینه و دوباره بخونه ولی بدتر از همه اون موقعی هست که یه سوم شخص مفردی پیدا بشه و از راه برسه و موج منفی بده ... دیگه دلهره و اضطرابش به حدی میرسه که خوب میگه منکه نمیتونم ... پس کلا درس رو میذارم کنار . چی به سر اون هدف قشنگ روزهای اول اومد ...


ادامه مطلب ...
یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 21:8 :: نويسنده : مدیریت

 نام هستي بخش جان آفريني كه عشق را در وجود آدمي نهاد
 

خداوند رحيم و رحماني كه ميل به كمال و علم جويي را در فطرت بشريت قرار داد.


امروزه متناسب با پيشرفت همه جانبه جهان هستي، بويژه پيشرفت هاي علمي، تكنولوژي، فرهنگي و اجتماعي راه يابي به دانشگاه و آشنايي با يكي از علوم و فنون روز نيازي مبرم براي جوانان است.
جوانان و دانش آموزان ايراني به علت پيشينه علمي و فرهنگي ايران زمين كه مهد بزرگترين دانشمندان بوده است ميل زيادي براي ورود به دانشگاه دارند.
اما مشكلي كه در اين راه وجود دارد كلمه اضطراب آور كلمه و واژه آشنا به نام« كنكور» است.
به علت زياد بودن متقاضيان و ظرفيت مشخص و محدود دانشگاه ها، آزمون ورودي به نام كنكور بوجود آمده است.
با اين شرايط بسياري از دانش آموزان كنكور را، منعي بزرگ براي رسيدن به دانشگاه مي دانند كه عبور از آن كاري بس دشوار جلوه مي كند.
اما با تغيير نگرش به كنكور و جايگزين كردن علم محوري و دانش پژوهي، به جاي مدرك گرايي و تغيير نگاه برخي از خانواده ها به دانشگاه، مي توان موانع و اضطراب هاي مربوط به كنكور را كاهش داد.
بايد دانست كه عبور از سد كنكور و ورود به دانشگاه نقطه كمال و اوج سعادت نيست و از طرفي عدم پذيرش در اين آزمون، به معناي پايان زندگي و پايان آرزوهاي زيبا نيست. هر چند تحصيل در دانشگاه بسيار مفيد و سازنده است اما مي توان به دانشگاه نرفت و دانش پژوه بود،
مي توان به دانشگاه نرفت و مخترع و مبتكر بودو در پايان مي توان به دانشگاه نرفت و خوشبخت بود.اما اين دليل بر نفي جايگاه مثبت و والاي دانشگاه به عنوان شريان اصلي علم مداري در كشور نيست.
ما بايد در ابتدا تمام تلاشمان را براي ورود به دانشگاه به كار بگيريم. اما در غير اين صورت نبايد برخود خرده گرفت و زانوي غم بغل گرفت.
فراموش نكنيد كه دانشمندان ايراني چون خوارزمي و ابن سينا به دانشگاه نرفتند اما ملاصدرا شدند.
 

منبع : ایران کنکور

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:مشاوره,کنکور سراسری ,کنکور 90, :: 20:28 :: نويسنده : مدیریت

سلام. در این پست قصد دارم مطالبی برای پشت کنکوری ها بذارم. نمیدونستم چطوری شروع کنم! چندین بار نوشتم و پاک کردم. کم و کاستی ها رو به بزرگی خودتون ببخشید.

 

   در کنکوری که گذشت ، بعضی از داوطلبان نتونستند به نتیجه ی دلخواهشون برسن و تصمیم گرفتن که یک سال دیگه تلاش خودشون رو برای کنکور بکنند. 

 " اگر همواره مانند گذشته بیاندیشید، همان چیزی را به دست خواهید آورد که تا به حال به دست آورده اید."

    پس اول طرز فکرتون رو راجع به کنکور تغییر بدید. یک ذهنیت بد ، فقط خودتون رو آزار میده. تمامی پیش داوری هاتون رو کنار بگذارید. کنکور پلی به آینده ی شماست. سکویی برای ترقی. از درس خوندن براش لذت ببرید. " در شرایط مساوی کلید برنده شدن ، قدرت ذهن شماست! "

 " افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمیدهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام میدهند! "

مشکلی که به نظزم ممکنه برای یک پشت کنکوری پیش بیاد ، اینه که با این ذهنیت به دروس نگاه میکنند که یک بار اونها رو خوندند. ذهنیت و پیش داوری ها رو کنار بگذارید. درس ها رو با علاقه و عمیق بخونید. به موفقیتتون ایمان داشته باشید.

                          " خداوند به سه طریق به دعا ها پاسخ میدهد :

                                     او می گوید آری ، و آنچه را میخواهی به تو میدهد

                                        او می گوید نه ، و چیز بهتری به تو میدهد

                                            او میگوید صبر کن ، و بهترین را به تو میدهد ! "

 

            " بردن به این معنی نیست که تو همیشه اول باشی، بردن به این معنیه که تو بهتر از قبلت باشی."

 

                                                 " امروز اولین روز از بقیه ی عمر شماست! "

 

                                          " شروع کن! با شروعی دوباره پیروزی ازآن توست! "

 

                                    به امید دیدار در بالاترین قله های موفقیت!  

 

 

"نیما دهباشی"

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 20:19 :: نويسنده : مدیریت
از درسی میگوییم كه دارای سه تك واژ است و بسیاری مسائل حل نشده و در ابهام دارد. از درسی میگوییم كه پر از سؤالات مطرح شدهی بدون پاسخ و دارای اختلاف نظرهای فراوان است. از درسی میگوییم كه تا شما به خوبی بر آن مسلط نشوید، با بقیهی دروس هم آشتی نخواهید كرد. پس برای چنین كار مهمی، با هم به یك اردوی آموزشی كوتاه با چند ایستگاه میرویم.
 
ایستگاه اول: سر در ایستگاه: واژگان

با همهی واژگان كتاب درسی آشنا شویم، چه آنهایی كه خوش اقبال و ستاره دارند و چه واژگانی كه قرعهی فال به نامشان نیفتاده و ستاره ندارند و شما را به سفر كوتاه انتهای كتاب، هدایت نمیكنند؛ اما بدانیم كه دانستن همهی این واژگان، گام اول درك معانی و مفاهیم است كه خود یك هواپیمای مافوق صوت است كه شما را به درون ادبیات و جملههای قدیمی و جدید، رهنمون میکند.

ایستگاه دوم:

نكتهی مورد نظر در این ایستگاه، روانخوانی دروس، چه شعر و چه نثر است. كمكم بخوانید و روان هم بخوانید تا به دریافت معانی و مفاهیم دست یابید. یادتان باشد، مشكل عظیم ادبیات، نفهمیدن مطالبی است كه آنها را مطالعه میكنید.

ایستگاه سوم: ایستگاه خودآزماییها و توضیحات

با تفكر و تعمق بیشتری، به نكات طلایی و برگزیدهی دروس بنگرید. كمتر حفظ كنید و بیشتر بفهمید. مسافران عزیز آمادهی صعود، مطلبی را كه بهتر بفهمید، بهتر حفظ خواهید كرد. امتحانات ترم 1، در پیش است؛ از امروز، عمیق فهمیدن و عمیق خواندن و سپس به محفوظات سپردن را پیشه كنید.

ایستگاه چهارم: تاریخ ادبیات و دانشهای ادبی

با خواندن تاریخ ادبیات و نكتههای ادبی، آشتی كنید. سعی كنید با كدگذاری در ذهن، با هر یك از شخصیتها، ارتباط برقرار كنید؛ مثلاً از سیمین دانشور با اصطلاح ساج به عنوان یك درخت محكم و مستحكم یاد كنید. ساج: سووشون، آتش خاموش، جزیرهی سرگردانی.
نگران نباشید. این مطالب با تكرار دو تا سه بار در ذهن، تثبیت خواهد شد؛ پس تكرار و تمرین را فراموش نكنید.
ایستگاههای قبل را سپری كردیم. اینك به ایستگاه پنجم میرسیم.

ایستگاه پنجم: شعر حفظی

شعرهای حفظی را فراموش نكنید. از امروز تا شروع امتحانات ترم، هر روز تعداد كمی از ابیات را حفظ كنید زیرا شب امتحان برای انجام همهی این كارها، فرصت ندارید. ذره ذره جمع كنید و تكرار و ممارست را فراموش نكنید.

منبع : گزینه 2

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 285
بازدید کل : 92018
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1